Dzērājpilots, azartspēļu atkarīgs ārzemnieks Arhipovs lidojot virs Rīgas nogāžas, bet joprojām lepni uzdzīvo Jūrmalā
Attēls 3 no 5
Raksts pārpublicēts no portāla Vipi.tvVipi.tv lasītājs:Šokējoši! Dzērumā izraisa divas aviokatastrofas Latvijā. Krievijas miljonārs eiforiskā harmonijā turpina baudīt dzīvi Latvijā un turpina pārkāpt likumu"Man patiesi nav skaidrs, cik ilgi Krievijas miljonāri un kriminālo aprindu pārstāvji mūsu valstī netraucēti turpinās pārkāpt likumu, klaji ignorēt Latvijas tiesu lēmumus, ar viltu pirkt Latvijas pilsonību, mānīties un melot Pilsonības un Migrācijas Lietu Pārvaldei (PMLP) un par visām varītēm rauties dzīvot Latvijā, baudīt mūsu valsts un Latvijas lepnuma kūrortpilsētas Jūrmalas priekus?Latvijas dubultpilsonība ar Krieviju ir aizliegta ar likumu. Krievijas pilsonis vienlaikus nevar būt arī Latvijas pilsonis - vairāk par šo likumdošanas normu šeit.Diemžēl uz atsevišķiem indivīdiem tas neattiecas. Kādam odiozam oligarham, pēc manā rīcībā esošajiem datiem, ir vienlaikus gan Krievijas, gan Latvijas pilsonība arī šobrīd, 2020. gadā.Un viņš nebūt nav nekāds izņēmums, par kuru ārkārtas dubultpilsonības gadījumā atsevišķi, izņēmumkārtā būtu lēmis Ministru kabinets (līdzīgi kā par izcilā kino operatora Andra Slapiņa, kurš tika nogalināts barikāžu Atmodas laikā, ģimenes piederīgajiem).Runa ir par miljonāru Dmitriju Arhipovu - liela mēroga uzņēmēju, kurš mīl spēlēt azartspēles un pēc smagajiem zaudējumiem mēdz piedzerties līdz kliņķim. Lai kompensētu finanšu un emocionālo diskomfortu un lai atgūtos no gūtajiem kazino neveiksmju pārdzīvojumiem, viņš mēdza lidināties ar privātajām lidmašīnām. Tādējādi apdraudot ne tikai sevi, bet arī nevainīgus līdzcilvēkus. Par to liecina viņa izraisītās aviokatastrofas Latvijā. FOTOGALERIJĀ ARHIPOVA FOTO, PILOTA APLIECĪBA UN AVĀRIJAS BILDE - atbilstoši Latvijas Republikas likumdošanai un ievērojot Datu aizsardzības likumu, nepublicēju personas koda otro daļu un dzīvesvietas adresi, bet zināms, ka miljonārs mājo lepnā privātvillā Jūrmalā.Manā rīcībā par šo personu ir Latvijas un Krievijas tiesu spriedumi (jo izrādās, arī Krievijā viņš ir tiesāts un pat 2 gadus sēdējis cietumā par krāpšanu lielos apmēros). Tāpat Latvijas Augstākās tiesas lēmums bijis: atņemt Arhipovam Latvijas pilsonību un liegt uzturēšanos un uzturēšanās atļaujas iegādi Latvijas teritorijā. Tomēr viņš šeit dzīvo!Un es esmu gatavs visu šo informāciju publiskot nākamajā rakstā, lai Latvijas sabiedrība zina! Kādā īpatņu vidē, mēs, Latvijas valsts pilsoņi un iedzīvotāji, dzīvojam...Par ko īsti ir stāsts?2002.gada 6.decembrī Spilves lidostas pļavās nakts tumsā notika vienmotora lidaparāta "Tiger" aviokatastrofa. Lidmašīnu pilotēja miljonārs Dmitrijs Arhipovs smagā alkohola reibumā. Arhipovs jau vienreiz bija avarējis Ikšķilē. 2000.gada 28.aprīlī. Arī toreiz alkohola reibumā. Tikai laimīgas sagadīšanās dēļ pirmajā negadījumā Ikšķilē biznesmenis guva vieglas traumas. Nākamajā aviokatastrofā Spilves lidlaukā Dmitrijs Arhipovs un viņa līdzbraucējs, nolīgtais taksometra vadītājs Ilmārs Kaņeps negadījumā 2002.gadā guva smagas mugurkaulu lūzumu traumas."Kritiena brīdī man visa dzīve aizzibēja acu priekšā. Neticu, ka kādreiz vēl spēšu lidot ar lidmašīnu, visur var nokļūt arī ar automašīnu vai vilcienu," sacīja taksometra šoferis Ilmārs Kaņeps, kurš piekrita lidot kopā ar piedzērušos pilotu Arhipovu.No lidaparāta kabīnes Arhipovu izvilka ugunsdzēsēji, bet ātrās palīdzības reanimācijas brigāde nogādāja slimnīcā. Pēc avārijas alkohola tests Arhipova organismā uzrādīja 2,73 promiles alkohola.Avārijas dienā Arhipovs bija pārkāpis vairākus aviācijas noteikumus - nakts laikā lidmašīna nedrīkstēja pacelties no Spilves lidostas, turklāt tā lidoja neatļautā augstumā. Tāpat Arhipovs pat nebija ieslēdzis rāciju saziņai ar avio dispečeru, kas ir klaji rupjš pārkāpums. Turpinājums sekos.Aviokatastrofas traģēdijas retrospekcijaMiljonārs Dmitrijs Arhipovs kādā 2002. gada piektdienas naktī Rīgā piedāvāja nolīgtajam taksometra šoferim Ilmāram Kaņepam asas izjūtas — palidošanu naktī ar viņa privāto lidmašīnu "Tiger". "Šīs izjūtas bija pārāk asas — viss beidzās ar spēju kritienu un nonākšanu slimnīcā," atzīst pasažieris, kurš lidmašīnas avārijā guvis mugurkaula traumu. Kaņeps žurnālam "Vakara Ziņas" atklāja, ka piektdienas agrajā rīta stundā paņēmis klientu pie kazino "777" un devies Bolderājas virzienā. "Viņš iekāpa mašīnā un uzreiz piedāvāja izbaudīt asas izjūtas. Dmitrijam Spilves lidostā angārā esot četrvietīga sporta lidmašīna, un viņš vēloties palidot," stāstīja Kaņeps, kas, neko ļaunu nenojauzdams, piekritis uzņēmēja piedāvājumam. Dmitrijs esot bijis dzēris, turklāt pasažieris visu ceļu smēķējis vienu cigareti pēc otras. "Viņš bija nervozs, laikam kazino bija zaudējis lielu naudas summu un nolēmis relaksēties palidojot," sprieda Kaņeps.Lidotājs sevi sauc par profesionāliAbi aizbraukuši uz Spilves lidostu, angārā paņēmuši lidmašīnu, un Arhipovs vadījis to pa skrejceļu. "Es braucu nopakaļ ar automašīnu, jo mums bija sarunāts, ka auto atstāšu uz skrejceļa ar ieslēgtiem tālajiem gaismas lukturiem, lai redzētu, kur nolaisties," — tā taksometra šoferis. Dmitrijs apgalvojis, ka ir profesionāls pilots un viņam neesot nekādu problēmu lidot naktī. Lidotājs piebildis, ka sliktākajā gadījumā nosēdīšoties lidostā "Rīga", kur skrejceļi ir apgaismoti.Vairākas reizes nespēj nosēstiesEmocijas Kaņepam, kas dzīvē lidoja pirmo reizi, bijušas ļoti spēcīgas — Rīga no putna lidojuma naktī ar savām ugunīm esot ļoti krāšņa, tikai vēlākie pārdzīvojumi aizēno visu pārējo. Pilots pēc nedaudz vairāk kā stundas ilga lidojuma sešas reizes mēģinājis nosēdināt lidaparātu uz automašīnas gaismu apspīdētā skrejceļa, taču neveiksmīgi. Otrajā mēģinājumā Kaņeps kliedzis, ka zeme tuvojas pārāk strauji un viņi tajā ietrieksies, ja necelsies augšā. Pēdējā brīdī no avārijas izdevies izvairīties. "Viņš mēģināja atkal un atkal, bet nekas neizdevās. Beidzot Arhipovs paziņoja, ka dosies uz lidostu "Rīga", taču brīdī, kad veica apgriešanos, aizķērās aiz augšējā augstsprieguma vada. Es vadus redzēju, taču neko vairs izdarīt nespēju," guļot slimnīcas gultā atceras cietušais. Tālākais noticis strauji — lidmašīna apgriezusies otrādi (ar "vēderu" uz augšu) un ietriekusies zemē. Arhipovs gulējis nekustīgi, pēc kāda laika Kaņeps izdzirdējis viņu žēlojamies par sāpēm. "Es tur gulēju, tikko spēdams pakustēties un baidīdamies, ka tik lidmašīna neuzsprāgst, jo visi mērinstrumenti darbojās. No mobilā izsaucu ātro medicīnisko palīdzību un mēģināju tikt laukā.Rāpus tiek līdz šosejaiTTaksometra šoferis ārā ticis salīdzinoši viegli, taču, uzkāpis uz lidaparāta spārna, sajutis asas sāpes un nokritis. Rāpus viņam izdevies nokļūt līdz apmēram 40 metrus tālajai šosejai, taču neviens auto nav apstājies. Acīmredzot braucēji domājuši, ka rāpojošais vīrietis ir piedzēries. Beidzot parādījusies ātrā medicīniskā palīdzība, kurai Kaņeps parādījis ceļu pie cietušā. Saviem spēkiem mediķi nav varējuši izvilkt Arhipovu no lidmašīnas, tāpēc izsaukta policija un ugunsdzēsēji. Mediķi pilota izelpā jutuši alkohola smaku. Patlaban abi atrodas slimnīcā: taksometra vadītājs cietis vieglāk nekā pilots, taču iespējams, ka viņam būs vajadzīga mugurkaula skriemeļa operācija. Arhipova ievainojumi ir nopietnāki, taču, kā apgalvo mediķi, viņa dzīvībai briesmas nedraud. "Kritiena brīdī man visa dzīve aizzibēja acu priekšā. Pēc šā gadījumā neticu, ka kādreiz vēl spēšu lidot ar lidmašīnu, visur var nokļūt arī ar automašīnu vai vilcienu," uzskata Ilmārs Kaņeps.Avarējis arī agrākLidmašīna "Tiger", kas nogāzās pie Spilves lidostas, līdzīgos apstākļos avarēja 2000. gada 28. aprīlī Ikšķilē, un arī toreiz lidmašīnas pilots bija 1967. gadā dzimušais Dmitrijs," pavēstīja Latvijas Civilās aviācijas administrācijas ģenerāldirektors Māris Gorodcovs. Toreiz Dmitrijs agrā rīta stundā bez atļaujas pacēlās no Ikšķiles lidlauka. Ieskrējiena laikā lidaparāts neveiksmīgi aizķēra kādu priekšmetu un apmeta kūleni. Arī vakar lidaparāts no Spilves lidostas pacēlās laikā, kad tas bija aizliegts, un avarēja apmēram tajā pašā rīta stundā kā pirms diviem gadiem Ikšķilē. Pirmajā reizē pilots pēc avārijas pretojās policistiem un lamājās, tāpēc tika aizturēts. Tiesa viņam piesprieda 100 latu administratīvo sodu. Pēc avārijas Ikšķilē Dmitrija asinīs tika konstatētas divas promiles alkohola, tomēr nebija iespējams pierādīt, ka pilots dzēris pirms lidojuma. Viņš apgalvoja, ka dzēris aiz bēdām jau pēc avārijas. 2000. gadā neveiksmīgais pilots lidoja ar Krievijā izsniegtu licenci, ko atzīst arī Latvijā. Pēc negadījuma Dmitrijam vajadzējis no jauna kārtot gan teorētiskos, gan praktiskos eksāmenus, lai iegūtu jaunu licenci. To viņš arī veiksmīgi izdarījis.Brīnums, ka izdzīvoja"Spilves" lidostā sastaptais Rīgas domes Īpašuma departamenta īpašuma pārvaldes nomas nodaļas speciālists Zigurds Rūpnieks "Vakara Ziņām" stāstīja, ka viņam pēc pulksten sešiem no rīta piezvanīja sargs, sakot, ka angāram ir vaļā durvis un deg gaisma, bet iekšā neviena nav. "Kad atbraucu uz lidostu, man pateica, ka lidmašīna sapinusies elektrības vados un nogāzusies. Tur ir 110 kilovatu augstsprieguma vadi. Nezinu, kā viņi dzīvi palikuši," brīnījās Rūpnieks.Vietējais ievēro dīvaino lidojumuLidmašīna nogāzās pļavā, no kuras tikai apmēram 300 metru attālumā ir vasarnīcas. Kāds Bolderājas iedzīvotājs lidmašīnu redzēja īsi pirms avārijas. "Desmit minūtes pāri pieciem pavadīju sievu uz darbu. Redzējām, ka gaisā lidinās lidmašīna. Teicu sievai, ka lidaparāts diezgan dīvaini lidinās, un arī Spilves lidlaukā ugunis nebija ieslēgtas, tāpēc nesapratu, kur tā varētu piezemēties," atcerējās vīrietis. Pēcāk lidmašīna dīvaini manevrējusi — mētājusies uz visām debespusēm, no augšas uz leju, strauji pietuvojoties zemei un atkal paceļoties gaisā. "Sieva sacīja, ka, iespējams, kāds veic treniņbraucienus, bet es aizrādīju, ka ir tikai pieci no rīta un neviens tādā tumsā nelidinās." Briesmīgas lietas notiek..."Turpinājums sekos...