Skandāls. Ušakova dēļ aizliedz skatītāju iemīļoto raidījumu ZEBRA
Attēls 1 no 8
Pēdējā laikā ļaužu iemīļotais, Paula Timrota vadītais raidījums bija kļuvis par galvenokārt reklāmas raidījumu, turklāt īpaši karstā un labā raidlaikā. Agrāk raidījumā varēja redzēt interesantu saturu: atmaskojošus sižetus par ceļu policijas nedarbiem, artistiskā veidā tika parādītas glupības uz ceļiem, neadekvātas ceļa zīmes un joslu marķējumi, smieklīgi luksoforu izvietojumi, ieteikumi kā pareizi braukt pēc ieviestām satiksmes izmaiņām un aizliegtiem kreisiem pagriezieniem; dzirdējām praktiskus padomus par drošu braukšanu dažādās sezonās un apstākļos, jaunāko auto testus, kā arī brīdinājumus un skaidrojumus par sekām braukšanai dzērumā utml. Daudzas ceļu uzturētāju neizdarības pēc Zebras reportāžām tika operatīvi novērstas - respektīvi, raidījums kādreiz kalpoja sabiedrības labā un bija gaidīts, interesants ikvienā ģimenē.Pēdējā laikā Zebras sižeti bija pārsātināti ar garlaicīgu reklāmu - teju katrā raidījumā CSDD skaistā administrācijas māja - ak, vai cik tā superīga; visiem sen apnikušais Motormuzejs un Biķernieku trases reklāma visneinteresantākajos formātos. Daudzos sižetos zīmējās ne pārāk zināmi un tautu neinteresējoši sportisti un viņu viedokļi, kā arī vienmuļas palika paša raidījuma vadītāja garās izpriecāšanās dažādos kuģošanas un citu spēkratu izmēģinājumos. Protams, privāts producents, kas dalās televīzijai ar līdzekļiem sava raidījuma ēteram, var darīt kā vien vēlas, bet kas par daudz, tas par daudz un par skādi... Rakstiet savu viedokli komentāru sadaļā.Kāpēc 2017.gada 16.janvārī LTV aizliedz tālāku Zebras demonstrēšanu:Latvijas Televīzijas pirmajā kanālā katru trešdienu, plkst. 22.30 tika demonstrēts neatkarīgā producenta SIA «Zebra TV» raidījums «Zebra». Taču, tā kā 11. janvāra raidījumā izvietota apmaksāta Rīgas domes reklāma, «Latvijas televīzijā» pieņemts lēmums pārtraukt raidījuma demonstrēšanu, TVNET pavēstīja televīzijas komunikācijas direktore Dace Jansone.Šī gada 11. janvārī Latvijas Televīzija konstatējusi, ka raidījumā «Zebra» ir izvietota Rīgas domes apmaksāta informācija (ko paredz iepirkuma līgums starp Rīgas domi un «Zebra TV»), līdz ar ko ir pārkāpts starp VSIA «Latvijas Televīzija» un neatkarīgo producentu SIA «Zebra TV» šā gada 28.jūnijā noslēgtais Raidījuma raidtiesību licences līgums.Līgums nosaka, ka «Producentam nav tiesību prasīt un saņemt no fiziskām vai juridiskām personām samaksu par piedalīšanos raidījumā. Producents nepieļauj raidījumā slēptās reklāmas izvietošanu un izvairās Raidījumā iekļaut tādu personu, preču vai pakalpojumu, preču ražotāju vai pakalpojumu sniedzēju vārda, firmas zīmes vai darbības attēlojumu, kas varētu maldināt auditoriju. Visa apmaksātā informācija uzskatāma par reklāmu.»Ņemot vērā augstāk minēto, «Latvijas Televīzija» ir pieņēmusi lēmumu izbeigt sadarbību ar SIA «Zebra TV» un pārtraukt raidījuma demonstrēšanu.Tikmēr raidījumu vadītājs Pauls Timrots uzskata, ka televīzija ir pieņēmusi sasteigtu lēmumu. Viņš aģentūrai LETA sacīja - ņemot vērā, ka iepriekš nav bijuši konflikti un kļūdas sadarbībā ar LTV, par šādu pārkāpumu būtu jāpiemēro sods, nevis jāpārtrauc demonstrēt raidījums. «Jebkurā līgumā ir paredzēts sods, atruna par pārkāpumiem. Šeit, visdrīzāk, mazliet ir pāršauts pār strīpu. Noteikti var meklēt risinājumu. Iepriekš tā nekad nav bijis, līdz ar to vienas kļūdas dēļ mest ārā raidījumu nešķiet korekts lēmums,» viņš teica.Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola aģentūrai LETA sacīja, ka sadarbības līgums ar «Zebru» beidzās pērn 10.decembrī un pašlaik departamentam nav neviena līguma ar medijiem. Līdz ar to arī pretrunīgu reakciju izsaukušai sižets, kad pie sniega tīrītāja stūres bija sēdies Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Emīls Jakrins, bet pasažiera vietu ieņēma Rīgas mērs Nils Ušakovs (S) neesot bijis apmaksāts. Satiksmes departamenta pārstāve arī piebilda, ka tajā nedēļā līdzīgi sižeti bija vairākās televīzijās.Līguma ar «Zebru» cena esot bijusi 3999 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa. Sižetu tēmas bija saistītas ar Skanstes tramvaja līnijas izveidi un drošības jautājumiem, skaidroja Ahuna-Ozola.